Freelance Marketing
Met 30 jaar ervaring in het marketingvak, kruipt bloed waar het niet gaan kan. Ik ben je nog altijd graag van dienst als marketing(communicatie)-adviseur of -sparringpartner. Ook werk ik met plezier in kortlopende opdrachten op gebied van strategie- of propositie-ontwikkeling.
Veel gedaan, veel gezien, veel geleerd
Marketing is een breed vakgebied. In mijn loondienst-loopbaan heb ik kennis en ervaring opgebouwd op veel marketingdeelgebieden, van onderzoek/intelligence tot communicatie, van innovatie en propositieontwikkeling tot strategievoorbereiding. Veelal in leidinggevende rollen, altijd zelf met de poten in de klei.
In mijn freelance opdrachten komt dat alles uitstekend van pas, met name bij MKB-bedrijven waar breed meedenken vanzelfsprekend is.
Mijn overtuiging is dat de combinatie van betrokken mensen, heldere (merk)kaders en goede klantinzichten altijd leidt tot logische proposities en communicatie. Vooral: Het verhaal naar de klant moet kloppen, van A tot Z.
Zwolsche Algemeene, Grenswisselkantoren, CDK Bank, AMEV, Fortis Verzekeringen Nederland, ASR Verzekeringen, VWE Voertuiginformatie, D3K Automotive, Ons Huis, Stad&Natuur, TNR-Techniek, Gastvrije Randmeren, Stichting Jonge Helden, TSE Imaging, Noviafacts , VBA-Almere, Hogeschool Windesheim, Gemeente Almere, Lifestyle almere
AlmereInBusiness
In Marketingprojecten komen al snel verschillende disciplines samen. Daarom pak ik deze vaak op onder de paraplu van AlmereInBusiness. Dit is een samenwerkingsverband van Almeerse ondernemers met competenties op gebied van (strategische) communicatie, marketing en online moderatie. Daarbij hebben we grote kennis van en warm hart voor de Almeerse regio. Wij helpen bedrijven en organisaties in ondernemend Almere (maar ook daarbuiten) om zich stevig eigen-wijs te positioneren en profileren
Scriptiebegeleiding Marketing
Bijblijven op je vakgebied is natuurlijk cruciaal. Veranderingen gaan snel; bij marketing & communicatie alleen al door de snelheid van digitalisering. Een deel van mijn ondernemers-tijd zet ik in als scriptiebegeleider op gebied van (met name) marketing- en bedrijfskunde-gerelateerde opleidingen. Ik kan daarbij als coach op inhoud en proces van waarde zijn voor professionals in wording. En werkenderwijs blijf ik zo scherp op state-of-the-art theorieën en modellen, in praktische toepassing. Waarbij mijn ervaring is dat een aanzienlijk deel van het marketingfundament over de jaren heen van stabiele waarde blijft.